torsdag 5 juni 2014

Kristi flygare och inflyttningsfest!

I helgen var det Kristihimmelsfärdshelgen och även, kanske lite sen men ändå, inflyttningsfest i vår lya. Helgen började som ni vet med ledigt i torsdags och för vår del städning. Jag tvättade till och med fönstren!

Jag tvättar fönster.
Inte något som setts alltför ofta de senaste 20 åren...
I fredags jobbade jag men på kvällen kom (äntligen) Sofia och Pontus. På vilket annat sätt kan man fira det bättre än att gå på AW och äta gott?! Denna gång var vi på Grappa och en sväng till Royal Oak där vi hejade på Tom.

Så på lördagen var det dags för den av många tidigare efterfrågade Inflyttningsfesten. För trots att jag bott på sisådär en 9-10 ställen sen jag flyttade hemifrån så har jag inte förrän i lördags haft en ordentlig inflyttningsfest. Jo, det blev något sånt i Borås men annars har det känts som att det varit för trångt.
Men nu var det äntligen dags.

Det bästa av allt var att passade på med två inflyttningsfester i ett. Även Anna och Tom har nyligen flyttat hit till Eskilstuna så vi slog ihop oss och hade båda festerna på en kväll. Det funkade över förväntan!
Vi började med grillning hemma hos dem på deras uteplats med intilliggande stor gräsplatta. Var väldigt trevligt och gott! Är så glad över att vi hade vädret på vår sida och kunde sitta ute som planerat. Blev även en kort på mig och Pelle innan maten, såhär såg vi ut:



Efter att maten ätits upp och resterna ställts undan fortsatte kvällen med en promenad hem till oss. På vägen fick vi med oss Danne och Emil som var på strålande humör. Väl hemma fortsatte festligheterna med glass i stora lass:

Efterrätt på inflyttningsfest x2.
Marängsviss, MUMS!

Blev väldigt populärt, det var roligt :-).
Med det fortsatte kvällen med prat, vin, musik och det finaste umgänget, mina bästa vänner:
Det blev mycket häng på balkongen. Superkul!

Balkonghäng i början av kvällen. 



En riktigt lyckad kväll med andra ord.
Är så glad över mina fina vänner, för att de finns och att vi håller ihop ännu efter ca 15 år. Önskar bara att vi alla bodde lite närmare varandra men man kan inte få allt har jag förstått.


Jag och Sofia tar selfi. 

Jag

Party!


posted from Bloggeroid