fredag 30 maj 2014

Vårruset nr.2 i Stockholm

I tisdags var det då dags för Vårruset igen, denna gång på Norra Djurgården i Stockholm. En kall start på dagen i Strängnäs fortsatte i en solig men kylig kväll i Stockholm. Efter en bra men något trött förmiddag på jobbet, hade haft svårt att sova på natten, blev jag ju närmare avresan mot Stockholm allt nervösare. Hade en konstig känsla av att något skulle gå på tok. Att jag skulle glömma av tiden och inte hinna byta om på jobbet eller rent av inte hinna till tåget. Att tåget skulle vara försenat och jag inte skulle hinna till starten i tid. Att jag skulle ta fel tunnelbana och inte hinna till starten i tid. Att jag inte skulle hitta de andra tjejerna. Att Julia skulle ha glömt nummerlapparna. Att det skulle börja spöregna och att jag skulle balla ur i sista stund och få för mig att åka hem och sova istället. Att jag skulle ramla och göra mig illa och inte komma i mål...osv.

Var väl någon typ av nerver som slog till. Var rätt sugen på att få en bättre eller i alla fall liknande tid som förra veckan så tävlingsnerverna fanns där också men inget av det ovanstående hände. Tåget var i tid, jag hann äta mitt mellanmål på tåget och även fixa till frisyren:



Jag kom på rätt tunnelbana och hade sällskap av flera andra tjejer med joggingkläder och nummerlappar. Mitt lag stod och väntade där vi bestämt och Julia hade med sig nummerlapparna :-).

Mina startnummer i Stockholm och Västerås.
Det enda som hände var att den extra nummerlapp som jag fick vid inlämnandet av väskan ramlade av under själva loppet. Men inte heller det blev något problem, väskan hittades tack vare startnumret.

Det blev en bra kväll, det var jättekul att träffa Julia och de andra tjejerna. Det enda tråkiga var att det blev riktigt kallt efteråt när vi picknickade. Var då glad över att ha tagit med min fodrade vårjacka och inte den tunna. Fick inte heller den supertid jag hade hoppats på men var i mål på drygt 26 min. Med tanke på att det var ca 15 000-20 000 tusen pers mot 6000 i Västerås, en svårare bana och att jag hamnade i en senare startgrupp (alltså mer folk på banan) så är jag nöjd.

Avslutade kvällen med trevligt umgänge hos brorsan där jag sov över och fick också träffa mina fina syskonbarn på onsdag morgon. Väldigt mysigt! Ser fram mot ett längre umgängestillfälle snart :-).

Å-loppet
Vårruset i Stockholm

Nu blir det inget mer Vårruset för i år.
Istället vilar jag mig från lopp i två veckor, tills det är dags för Å-loppet den 14 juni!






posted from Bloggeroid