tisdag 27 maj 2014

Vårruset i Västerås och Stockholm!

I onsdags förra veckan sprang jag som ni vet Vårruset i Västerås med B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna och det blev en hellyckad kväll. Förrutom strålande sol, peppat gäng och härlig stämning så fick jag en riktigt bra tid. 5 km på 25.55 tror jag är mitt personbästa. Såhär nöjd var jag efteråt

Jag och min medalj!

Tror verkligen att intervallerna med B.A.B.Y Runners har gjort mycket för den skull och med tanke på att jag hittills inte varit med så många gånger kan det nog finnas ännu mer att ge!

Efter loppet blev det picknick i solen och vi hade verkligen vädret på vår sida. Kunde inte ha varit bättre väder och bättre stämning bland alla rosa tröjor. Vi var verkligen många! Fantastiskt häftigt att se alla rosa tröjor och alla glad miner.


Vi blev även uppmanade av Blossom att komma fram till scenen och till scenen gick vi:


för att delta i en ny träningstrend: Runningyoga


Det var inte helt lätt mitt bland alla picknickare så jag gav upp efter en stund men provade i alla fall. Uppskattar yoga mer i en något lugnare miljö. Sen blev det hemfärd och en skön natts sömn.

Var väldigt nöjd med att ha planerat in långfrukost med finaste syrran dagen efter, i torsdags. Även då fick vi finast tänkbara väder och kunde sätta oss i solen på Roggebageriets uteservering redan kl. 9. Härligt!


Men det roliga i det hela är att det inte är över än. IKVÄLL ÄR DET DAGS IGEN! Denna gång för Vårruset i Stockholm. Är anmäld i ett blandat lag med tjejer så blir picknick även imorgon. Vet inte om jag vågar hoppas på en bättre tid men ska såklart göra mitt bästa. Hoppas även att solen som hittills idag har kommit och gått bestämmer sig för att stanna ikväll, om inte annat så i alla fall under picknicken.



posted from Bloggeroid