måndag 26 maj 2014

Söndag igen!

Då har ännu en vecka gått och ännu en söndag. Har inte haft fullt lika mycket rastlöshet i kroppen idag som förra söndagen och det är skönt. Antar att rastlösheten höll sig på avstånd därför att jag hade en så bra dag i lördags och kanske för att jag var lite lätt bakis. Har inte orkar vara rastlös helt enkelt :-P.

Efter en lugn morgon blev det, alltså i lördags, en tur i spåret mitt i högsommarvärmen. Trots värme och ett par öl i fredags lyckades jag komma runt 7 km. Första turen efter Vårruset i onsdags. Ingen mästartid men inte sämsta tiden heller. Körde även det träningsprogram som finns i "Träna dig 10 år yngre". Gillar inte titeln på boken men innehållet är bra. Köpte den på vinst och förlust på bokrean och testar nu träningsprogrammet.

Träna dig 10 år yngre av Shirin Djavidi.
Bild hämtad från Bonnierförlagen.se
Var lite för utpumpad och trött för att köra hela. Kände att jag inte hade stabiliteten i bålen kvar så kändes bättre att sluta än att göra övningarna fel.

Efter det mötte jag upp Anna och Liam och tittade på Springprideparaden, lekte i stadsparkens lekpark och åt bulle i solen. Gott och roligt :-).

Liam och jag i stadsparken i väntan på paraden. 

Springprideparaden 2014.

Eftermiddagen och kvällen ägnades åt att fira Danne som fyllde år i onsdags med förfest hos honom, parkhäng och kubb till solen började gå ner och sen en sväng till Royal Oak. Var fortfarande milt när vi gick hem runt kl. 01. Härligt :-)!





Igår, söndag, var vi på stan och kollade golvplattor på Clas Ohlson men insåg att det blir för mycket att bära 15 paket golvplattor själva så avvaktade skjuts till Jula där de inte kommit in förra helgen. Nu hade de kommit men var slutsålda. Typiskt! Så inga plattor lagda igår heller men något som vi gjorde var att RÖSTA!



Det hoppas jag att alla ni också gjorde.
Så en helt okej avslutning på en sjysst vecka.
Nu väntar ny vecka med nya utmaningar och roligheter: Vårruset nr 2 i Stockholm i morgon, ledighet och städning på torsdag och inflyttningsfest i helgen.
Håller tummarna för att detta underbara väder håller i sig!

posted from Bloggeroid