måndag 19 maj 2014

Söndagar

Tankar från i måndags:

Igår var det söndag.
En varm sådan om än inte lika varm som i lördags. Jag sov så länge jag behövde.
Åt frukost i lugn och ro med Pelle och tittade på "Smartare än en femteklassare".
Brukar göra det på söndagar, trevlig start på dagen.

Så långt kändes det bra. Jag gillar söndagsmorgnar. Sen hade vi bestämt att vi skulle köpa golvplattor till balkongen.
Är bara balkonggolv som börjar flaga nu.
Bästa pris hade de på Jula, men det är ju en bit så fick ringa om skjuts men det skulle ta ett tag. I väntan på det gick vi till Tuna Park. Efter ca 3 timmar kom vi hem igen.
Utan golvplattor men jag med ett nytt hantelsätt köpt på Rusta och Pelle med nya joggingskor. Efter att ha ätit på Coop inköpt sallad så var frågan.
Vad göra nu?

Trots att jag just varit iväg i flera timmar och gjort saker hade jag ingen aning om vad jag skulle göra härnäst.
Rastlös och orolig som så många söndagar tidigare började jag titta på ett avsnitt av Fringe, men efter att ha maratontittat i lördags var det inte särskilt kul. Pelle spelade dator och var nöjd med det. Men vad ska man hitta på en söndageftermiddag när man vet att det är dags att lägga sig om några timmar för att sen gå till jobbet?

Det är min återkommande söndagsfråga.
Till slut, efter en del gny fick jag med mig Pelle ut på en joggingtur. Det var skönt, speciellt som jag efter det till slut tog fram det där nya hantelsetet och testade ett program jag hittat i en bok jag lånat på bibblan.

Vet inte vad det är men det är som att det inte känns som någon idé att börja med något eftersom det ändå är söndag. Men samtidigt är det astråkigt att bara gå och vänta. Vet att jag inte är ensam om detta men likväl är det tradigt. Känner inte så jättemånga i stan än så kan inte ta den där spontana fikan med någon som jag annars gärna skulle ha gjort.
Får börja planera in något jag tycker är kul, ska bara komma på vad.
Återkommer om det!