söndag 11 maj 2014

Söndag och avslut på en bra vecka

Jag brukar tycka att söndagar är rätt jobbiga. Eller svåra snarare.
Har ofta olika viljor i mig kring vad jag vill göra med dagen och vetskapen om att jag ska jobba dagen efter gör mig ofta rätt stressad och/eller rastlös. Inte för att jag inte trivs på jobbet, utan för att omställningen mellan helg och vardag kan vara något jobbig. Har nog inte riktigt vant mig ännu vid heltidsarbetetstiderna efter tre år av högskolestudier och flera år av folkhögskolestudier och timanställningar.

Just idag har däremot känts som en bra avslutning på en sjysst vecka. Började veckan med att, utöver att jobba, delta i ett evenemang jag fick nys om via B.A.B.Y Runners: "På med skorna och häng med". En ca 3 km lång välgörenhetspromenad till förmån för cancerfonden. Innebar att man för att delta fick skänka 50 kr till deras digitala insamlingsbössa och sen mötas upp i stadsparken för att gå/jogga gemensamt med andra engagerade. Det började 18.30 så jag passade på att åka hem med halv fem tåget och träna styrka på Actic innan jag mötte upp med andra B.A.B.Y Runners strax efter 18.00 i stadsparken. Eftersom jag tränat innan hade jag väska med mig så det blev mitt första jogginglopp med ryggsäck för i år. Gick bra. Tror att jag sprang 3 km på ca 16 min och insamlingen slutade på över 30 000 kr så känns väldigt roligt att ha bidragit till det: Succé för insamling mot cancer

På tisdagen tränade jag med B.A.B.Y Runners som har löpträning tisdagar kl. 19.00 i ca 1 timme. Vanligtvis brukar det vara intervallträning men denna gång stationspass som var riktigt jobbigt men kul :-). Är du intresserad kan du läsa om passupplägget i coach Ninas blogg här: Gårdagens pass med Baby

Onsdagen jobbade jag kväll och i torsdags hade jag kort arbetsdag och fick iväg uppsatsen för publicering på morgonen. Efter jobbet var jag efter ett skivstångspass på gymet på bra och givande föreläsning om Kost och Hälsa med Maria från Corporis som jag redan skrivit om.
I fredags gick det i ett på jobbet med möten och annat men till sist fick jag åka hem och äta middag med Pelle på O'Learys. Kände jag mig värd efter en bra jobb- och träningsvecka.

Pricken över i och antagligen huvudanledningen till att jag varit nöjd med att "bara" titta på ett flertal avsnitt av Fringe idag är gårdagens Kulturfest i Strängnäs: Kultur14

Hoppas även att nästa vecka blir lika bra.

Godnatt!

posted from Bloggeroid