fredag 15 augusti 2014

Snart 30...Vad önskar sig en sån?


Idag är det (knappt) en vecka kvar tills jag fyller år. Då ändras den där första siffran från 2 till 3.
Jag går från att vara typ vuxen till vuxen tänker jag mig. Eftersom jag igår hade ännu en övningskörningslektion så känns det faktiskt som det kan bli så, om inte annat så under det kommande året.
Förhoppningsvis slutar jag dessutom behöva visa legitimation på systemet, men det är nog för mycket att hoppas på.

Att jag i sommar blev klar med min provanställning och nu är tillsvidareanställd inom det yrket jag utbildat mig gör också att det känns som att 30 blir att ta ett steg till in i det "riktiga vuxenlivet".
Jag är inte längre på väg någonstans på samma sätt som jag har varit tidigare. Skönt men också ovant och prövande. Vissa dagar blir jag väldigt rastlös, vill iväg någonstans och göra något helt annat. Förstår då heller inte hur jag ska klara av att ha samma arbetstider och göra "samma sak" varje dag i drygt 30 år till. Tur då att inte varje dag ser likadan ut, att det kommer nya typer av frågor att besvara, utmaningar att ta sig an och frågor att ta ställning till. Försöker tänka att gå vidare inte behöver vara att flytta till en annan plats utan att vara här, där jag är nu och utvecklas i det. Det hjälper till att ha vänner och familj nära, speciellt nu i det växande skedet som den är.

Eftersom jag närmar mig självaste födelsedagen har jag fått frågan om vad jag önskar mig och där kommer jag nog aldrig att bli riktigt vuxen. Andra säger att det inte (längre) önskar sig något, eller håller tyst om det eller köper de det vill ha på egen hand. Vad vet jag. Men jag lever fortfarande efter filosofin att "önska sig kan man alltid göra" (men man kan inte förvänta sig att få allt).
Så vad kan en blivande 30-åring önska sig?
Jo, detta:

GPS-klocka:
Garmin Forerunner 210 eller Suunto Ambit 2S
Aktivitetsmätare:
Fitbit, Polar Loop eller Garmin Vivofit
Startplats i Göteborgsvarvet 2015
Cykelbyxor
Löpartights
Presentkort på massage (jag vet att jag bara är 30 men massage är ju aldrig fel)
Böcker bl.a.: _Äta, leva, träna_, _Jag heter inte Miriam_, Det perfekta löpsteget
Stor järngryta
Läsplatta

posted from Bloggeroid