måndag 11 augusti 2014

Ingen KK-jogg i år men tidig 30-årspresent!


I förra veckan avgick årets KK-jogg, på tisdagen 5 augusti. Men i år var jag inte där, trots att det var den 25 upplagan. Jag hade svårt att få till det med tågtider till och från Katrineholm eftersom jag jobbar vilket fick det att kännas mer besvärligt än roligt. Men nu efteråt känns det tråkigt eftersom jag tänkt ta revanch från för förra året och missade ett tillfälle att träffa brorsfamiljen. Dessutom var KK-joggen tröjan i år snyggt rosa.
Tröstar mig med att jag ju redan gjort kvartsmaran i år vid Å-loppet och att jag har snygga rosa tröjor från B.A.B.Y Runners.

Någon som däremot var med (för andra året i rad?) och representerade familjen var Andreas och det gick bra, trots tuff dag innan. Snyggt jobbat brorsan!

Det blev heller inget Eskilstuna-by-night i fredags, var istället i Katrineholm och förberedde för en helg på sjön och ärligt talat så har jag faktiskt inte joggat distans på flera veckor. Inte efter semestern och att jag fick min fantastiska förtida 30-årspresent av älsklingen. Den här supersnygga och snabba CYKELN:



Så istället för jogg har det blivit mycket cykling. Tror att vi kommit upp i 20 mil sen 11 juli då jag fick cykeln vilket bland annat inneburit en tur till Strängnäs och tillbaka på en dag:



En tur till badplatsen Slätviken utanför Eskilstuna:



och en tur till badplats i Bälgviken. Dit tog vi även med stormkök och kokade riktig lunch på plats. En väldigt mysig badplats där vattnet påminde en hel del om Aspens vatten så blir nog en framtida favoritbadplats. Köpte mig en ny cykeloutfit på erbjudande från Stadium och vilken skillnad att cykla med riktiga cykelbyxor. Onödigt att få ont i baken när man kan sitta mjukt och skönt. I alla fall i några mil. Fick till en snygg tröja:

Ny outfit till ny cykel.


Bälgviken

Finns flera leder att välja på om man vill cykla i Södermanland.
Vi följde Näckrosleden till Bälgviken. 

Det är väldigt roligt att cykla när man har en så fin och lyxig cykel.
Tack älsklingen!

Blir kanske inte så mycket mer jogg på ett tag, eftersom det är så kul att cykla.
Vi får se.

En tur till Mary´s café har det också blivit.
Ett riktigt härligt ställe med vacker trädgård.

Stor härlig uteservering med mycket skugga och sittplatser.
Dit tar jag mig igen.

På väg hem igen.
posted from Bloggeroid