torsdag 12 juni 2014

Pingsthelgen

Förra helgen var det Nationaldag och Pingsthelgen. Tack vare att det var pingstafton fick jag ledigt i lördags då jag annars skulle ha jobbat så blev ännu en långhelg, och en innehållsrik sådan. Hann med att träffa familj, vänner, Pelles släkt och att träna. Träningen har jag redan skrivit om i mitt förra inlägg och här skriver jag vad jag gjorde mer.

I fredags på Nationaldagen träffade jag Anna och Liam på stan vid kl. 10. Deltog i första delen av nationaldagsfirandet som riktade sig till barn och som började med barntåg från Kungsgatan till Rademachersmedjorna vid halv elva. Där väntade fiskdamm, korvgrillning och underhållning. Underhållningen var väldigt märklig bestående av bl.a. två medelålders män som rappade en sång om tuttar. Inte helt ok tyckte jag men barnen verkade inte ta illa vid sig.
Toppade det med lunch på stan och därefter kollade vi på alla glada studenter som åkte runt på sina lastbilar. Liam blev väldigt förtjust och tror jag lite fascinerad över alla lastbilar och att de lät så mycket.
En lyckad förmiddag som övergick i en lugn eftermiddag och joggingtur.

I lördags tog jag bussen till Äsköping och Julita torgdag. En marknad i hantverkets tecken där pappa i år stod och sålde sina fina trähantverk. Mamma kom med buss från Katrineholm strax efter mig så jag umgicks med henne och #torplife gänget a.k.a. min bror Andreas med familj, hann träffa Emma och Gunnel en sväng och shoppade smycken med Nina och Kalle. Kom en ordentlig regnskur mitt på dagen så passade på att äta våffla och dricka kaffe under tälttak tills det lättade igen. Det var väldigt gott när den väl blev klar. Damerna som gräddade våfflor fick verkligen fullt upp när regnet började skvala.

Från torgdagen åkte jag med Nina och Kalle hem till dem och inhandlade mat till kvällens grillning. Efter någon timme slöt deras vänner Elin och Lenny upp och strax där efter kom Pelle med. Vi åt jättegod mat, pratade om allt möjligt och lyssnade på musik. En härlig försommarkväll även om det blev lite väl kallt framåt kvällen.

Fick några nya låttips varav två var helt nya för mig:

The mad violinist med Wake me up




På söndagen blev vi kvar hos Nina till tidig eftermiddag då vi tog bussen in till Katrineholm för att fira Pelles systerdotter som fyllde år och bjöd på kaffe, kaka och tårta. Var väldigt roligt att träffa Pelles familj igen, var länge sedan sist. En riktig umgängeshelg helt enkelt!
Nästa helg väntar som ni nu vet Å-loppet. Håller nu tummarna för att det blir lagom varmt väder och uppehåll.


posted from Bloggeroid