fredag 15 februari 2013

Jelly Bean till mobil

Som jag skrev förra gången gjorde jag en säkerhetskopiering av mobilen inför fabriksåterställning av detsamma. Detta till följd av problem vid uppdatering av mobilen till Jelly Bean. 
Jag hade lite problem att få igång fabriksåterställningen eftersom jag inte kunde gå in i inställningar och göra det den vägen. Så fort jag försökte hängde sig programmet TouchWiz nämligen. 

Men väl inne i återställningsläge, fann hur man skulle göra här: AndroidPIT gick själva återställningen väldigt fort. 
Med en fabriksåterställd mobil med Jelly Bean fortfarande kvar, var det inga problem att få igång den igen.
Dessutom hade jag godkänt att spara kontakter och appar via Google så det mesta installerades automatiskt.
Väldigt bra. 
Kontakter och inlogg fanns inte kvar däremot så just nu håller jag på att göra en återställning via Kies. 

Känslan av Jelly Beans än så länge är positiv men annorlunda mot Ice Cream. Håller på att komma underfund med nya funktioner och nytt utseende. Här kommer två exempel:

En sak jag märkt av en del är att batteriet hoppar ibland, som tur är uppåt istället för nedåt.
Lyckades inte återställa mobilen via Kies, väldigt irriterande. Funderar på om det beror på att jag inte har kopplat upp mobilen till trådlösa nätet hemma. Ska prova på nytt i helgen.
Trots dessa, måste ändå säga, mindre problem med att komma igång gillar jag uppdateringen. Gör att det känns lite som en ny mobil. Vilket jag hoppas hänger i ett tag så att jag kan hålla mig från att köpa en Google Nexus 4, eftersom jag egentligen vill göra annat för pengarna.


Nu väntar jag på nästa lön för då ska jag köpa dessa:

Blommönstrat skin till mobilen
Notebookskin till Google Nexus 7

Så blir känslan av nytt förhoppningsvis ännu lite större!