måndag 28 januari 2013

En sådan där måndag

Idag har jag haft en måndag utan några fasta tider inplanerade = tomt i kalendern.
Det händer inte alltför oftast men idag var en sådan dag och de är inte helt lätta.

Brukar bli att jag tänker jag ska få massor gjort, gå upp tidigt, komma igång direkt efter frukost och lägga mig tidigt. Det svåra är att komma ihåg att det behövs pauser, planering och prioriteringar även en sådan dag. Helst färdigt kvällen innan så att det bara är att börja.

När jag kommer ihåg det kan jag lyckas och få riktigt mycket gjort utan att på köpet ha stressat ner mig över allt jag bör göra (helst samtidigt). När jag inte gör det kan det bli som idag. Jag duttar på saker lite här och var, tar paus lite nu och då och plötsligt är det dags att möta pojkvännen för att handla mat vid fem.
Dessa dagar går allt som oftast superfort och slutar inte sällan med viss känsla av otillfredsställelse.

Men just idag lyckades jag ändå,  få större delen av det tänkta gjort. Kanske tack vare pausen med promenad till mataffären, kanske för att jag sovit en extra timme på morgonen, kanske för att jag helt enkelt bestämde mig för att det var värt att ha mindre att göra imorgon.

Troligtvis en kombination men oavsett orsak känns det nu när jag ska sova riktigt bra i magen. Tillfredsställande! Ska komma ihåg det nästa "tomma" dag dyker upp i kalendern.
Godnatt!

Bild från söndagspromenad igår. Bild på Rya åsar och dis från igår.