torsdag 24 januari 2013

Är du valbar?

För mer information: Studentkåren i Borås Facebooksida
Är du valbar?
Den frågan ställer nu åter Studentkåren i Borås alla studenter på Högskolan i Borås.

Jag var det för två år sedan,vilket resulterade i ett val med utgången att jag tog studieuppehåll ett år för att arbeta som förtroendevald. Har skrivit lite mer om det i min andra blogg: Mot knegarlivet.

Nu skulle jag säga att jag inte är det, istället ska jag ut i en annan typ av verklighet. Den utanför högskolebubblan. Fick en del tips om det tidigare idag då vi hade karriärvägledning med Susanne Håkansson, karriärvägledare på högskolan. Idag var det fokus på tolkning av ordet karriär, förväntningar på detsamma och CV-struktur. Fortsättning följer i slutet av februari. Ska till dess uppdatera mitt CV.
Detta var också tänkt som en kort förberedelse för Starkdagen, Högskolan och Studentkårens gemensamma arbetsmarknadsdag som är nästa vecka den 29 januari.

Köpte inte någon JabraStreet2 igår. Avvaktar till slutet av veckan när räkningarna är betalade. Ska beställa resa hemhem nästa onsdag och skulle även behöva ett par träningsbyxor till, så får ser om pengarna räcker. Men suget finns där...