söndag 15 juni 2014

Å-loppet med B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna

Nu är det avklarat, Å-loppet. Det var jobbigt, roligt, jobbigt igen men efteråt skönt!
Innan loppet förberedde jag mig hemma med att fixa frillan, få dit chippet på skon och därefter traska ner till Elite stadshotell för att hämta B.A.B.Y Runners Team-tröjan och träffa de andra.


Kom lite sent så missade uppvärmningen med B.A.B.Y Runners men hade tur och såg Carola på en gång så att jag fick mina t-shirtar. Är nu ägare av två egna B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna tröjor :-). Sen var det bara att dricka lite vatten, fixa i ordning lurar och mobil, göra Endomondo startklar och ställa sig i startgruppen.

Kändes som bra stämning där. Det klappades och hejades när grupperna innan startade :-). Så var det min tur och istället för att springa mot Vilsta på en gång som jag trodde gick turen mot värmeverket och det var skönt att få den lilla extrarundan gjord först. Sen sprang jag hela vägen vilket var mitt mål. Tog det rätt lugnt i början, satsade på att hitta min egen takt och att ha koll och kontroll över andning och steg vilket verkade vara en bra satsning. Var nära att börja gå några gånger men då saktade jag istället ner lite, tog några djupa andetag, fokuserade på någon framför och tänkte på känslan att komma i mål och få fira med bubbel och mat.

Ifrågasättandet av varför jag utsätter mig för längre lopp istället för att sitta i solen och heja på kom också. Men då kom det något hejarop vid sidan om eller så lyckades jag springa om någon och då kändes det lättare igen. Jag visste även att Anna och Liam skulle stå och heja på efter ca 3 km och sen Pelle i mål vilket också blev en morot att fortsätta.
Betyder en hel del de där hejaropen!

Så till slut kom jag i mål på 58.07 minuter, vilket innebar att jag sprang in som tjej 231 av 1029. Inte personbästa men är mycket nöjd ändå. Är första milsloppet för i år och fortfarande i den första halvan av joggsäsongen så känns bra. Det är också väldigt roligt att springa med B.A.B.Y Runners och få vara del av den gemenskap det ger även om alla springer "själva" utifrån sina förutsättningar. Det kommer att bli fler gånger :-).

Här några bilder från efter loppet:


Jag fick (ännu en) medalj och firar med bubbel.
Pelle fick också vara med och fira ;-)!
Bubbel på balkongen!


posted from