onsdag 7 maj 2014

Nu vet jag

Uppe till vänster är förebilder, de andra två efterbilder :-P
Nytoppad idag och känns som en bra dag att starta om denna blogg. Startade bloggen för att skriva om min väg till att bli bibliotekarie. Detck sådär med skrivandet men bibliotekarie är jag med tre års kandidatutbildning i ryggen. Jippie!

Men vad ska jag då skriva om nu?
Jo, mitt liv som det är idag som nybliven heltidsarbetare, snart 30, pendlare och ny i en nygammal stad. Finns mycket att skriva om och frågor jag funderar på att blöta och stöta. Till exempel:
Vad innebär det att bli 30? Är det bara ännu en födelsedag, ännu ett år i ens liv eller är det faktiskt ett speciell fas i livet?
Hur får man ihop livet med heltidsjobb, träning, sambo, vardagssysslor, vänner, familj och alla projekt jag vill göra?
Hur kan jag hitta en balans mellan mitt "soffjag" och "träningsjag"?
Hur sätter jag realistiska mål som går att uppnå?

Jag vet att ett sätt att komma dit man vill och vidare i livet just är att sätta mål. Har också förstått efter lite läsning av främst träningsböcker att bra hjälp att sätta mål är SMART metoden (mer info hittar du bl.a. här: Actic -Tips när du du ska sätta mål) Tycker ändå detta med mål är svårt, framförallt att vara realistisk. Men jag tror mig veta att jag kommer att behöva både ett eller flera SMARTA mål om jag ska lyckas hålla igång den träningsnivå jag nu kommit igång med och för att hitta motivation i vardagen som gör att den känns kul och inspirerande.
Så med denna blogg som hjälp vill jag arbeta med att komma på och formulera de där SMARTA målen och inte tappa modet på väg mot och efter de 30.
posted from Bloggeroid